Navigation af visninger

Event Series Læsekreds

Læsekreds

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Jean Ryhs: Langt over havet. Bogen er en selvstændig videreførelse af Charlotte Brontës "Jane Eyre" og bringer sin helt egen tolkning og kritik af denne.

Minikonfirmander

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Vi samles 5 fredage; vi skal rundt i kirke og på kirkegård, vi hører historier og laver kreative projekter. Vi får noget at spise undervejs, og vi slutter af med en lille andagt i kirken.

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Skærtorsdag: Jesus vasker disciplenes fødder og spiser det jødiske påskemåltid med dem, indtil han ved det sidste bæger bryder af og i stedet indstifter den kristne nadver. Bagefter går han ud i Getsemane Have og beder inderligt om at måtte slippe for det, der venter. Men i nattens mulm og mørke tages han alligevel til fange af de romerske soldater. Det er ved denne lejlighed, at Peter tre gange benægter at være sammen med Jesus.

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Langfredag: Pontius Pilatus dømmer sammen med folkemængden Jesus til døden. Jesus tornekrones, piskes og bærer sit tunge kors af Via Dolorosa, smertens vej, op til Golgata (hovedskalsbjerget), hvor han korsfæstes – og ni timer senere udånder efter at have råbt: “Min Gud, min Gud, hvorfor har du forladt mig?”

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Påskedag: Kvinderne går efter sabbaten ud til graven. Men stenen er væk, og en engel sidder på den plads, hvor Jesus lå. Englen fortæller, at Jesus er opstået og er gået forud til byen Galilæa, hvor han vil mødes med disciplene. Kvinderne bliver bange, og disciplene tror ikke på dem, da de fortæller det. Påskemysteriet er en realitet. Og det bliver ikke mindre af, at disciplene senere møder den genopstandne Jesus på den måde, som englen sagde det.

Kirkefilm

Vig Bio Ravnsbjergvej 2, Vig, Danmark

Lørdag 6. april kl. 13 vises årets kirkefilm i Vig Bio med efterfølgende kaffe/kage og debat. I år er valget faldet på en aktuel britisk film: "The Old Oak"

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Højby sogn har en særlig beliggenhed med vand til tre sider. Dét er temaet for tre pilgrimsvandringer i foråret: Vi vandrer fra Højby kirke og til havet mod hhv. Sejerøbugten, Kattegat og Isefjorden. Vandringerne giver plads til refleksion og fordybelse.

4. søndag efter Påske
For at blive konfirmeret skal man være døbt, og man skal gå til konfirmationsforberedelse. Nogle kalder det ”at gå til præst”.

Kristi Himmelfartsdag

Kristi Himmelfartsdag

Orienteringsmøde

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

På orienteringsmødet orienterer vi både om menighedsrådets arbejde og om menighedsrådsvalget.

Mød op og hør meget mere om, hvordan du kan være med til at gøre Højby kirke til en aktiv part i vores lokalsamfund.

Anden Pinsedag
20. maj rykker vi gudstjenesten ud af kirken og ned til plænen bag menighedshuset ned mod Højby Sø. Efter gudstjenesten byder menighedsrådet byder på sandwich, øl og vand. Tilmelding er ikke nødvendig.

Koncert med ”East of Erin” – Irsk folkemusik

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

East of Erin spiller sange og melodier fra den grønne ø – Irland. Vi skal præsenteres for et par legendariske kærlighedsballader, ‘Soldier Songs’ og folksongs som giver en alsidig og varm introduktion til den stærke musikalske ånd, der er et af de største kendetegn i den irske historie og kultur.

Sommer-familiekirke

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Hver onsdag i skolernes sommerferie vil der være sommer-familiekirke et sted i Odsherred.

Sogneudflugt 2024

P-Pladsen ved Præsteboligen Højby Hovedgade 44, Højby Sj, Danmark

Årets fælles sogneudflugt med Odden sogn, går denne gang forbi Rørvig kirke, Halsnæs bryghus og Frederiksborg slot.

Friluftsgudstjeneste på toppen af Egebjerg

Egebjerg kirke Ved Kirken 8, Nykøbing Sj.

12. søndag efter Trinitatis
Kom og nyd den nordlige del af provstiets årlige friluftsgudstjeneste; en tjeneste under åben himmel helt tæt på naturen.

Valgforsamling

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

På valgforsamlingen opstilles og vælges det nye menighedsråd ved en skriftlig, hemmelig afstemning.

Afstemningsvalg

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Er der kommet en eller flere kandidatlister efter valgforsamlingen afholdes et afstemningsvalg.

4. søndag efter Påske

Kristi himmelfart