Indsamling / kollekt

Hver søndag samler vi ind til et kirkeligt formål. Det er en solidaritetshandling, hvor vi giver af vores eget for at hjælpe andre.

I Højby Sj. kirke indsamles til følgende formål:

• Spedalskhedsmissionen
  • Kirkens Korshær
  • Julehjælp til sognebørn

Det indsamlede beløb fordeles ligeligt.

Fælles indsamling i provstiet

Udover vores egen indsamling har vi en fælles indsamling i provstiet; den begynder til Kr. Himmelfart og så samles der ind ét år.

• I perioden Kr. Himmelfart 2021 til 2022 er det til et Danmission-projekt i Myanmar. Projektet går ud på at akut-telefonen kan holdes åben under konflikten dér.
  • Fra 26.5.2022 samles der ind til mikrolån Malis kvinder. Et projekt under Mission Afrika og Luthersk Brødremission. Mikrolånene går til hønsehold og gedeopdræt, så kvinderne kan tjene egne penge.

Betal med mobilen

Det er også muligt at donere til kirkens indsamling via MobilePay.

Hvis du ønsker at øremærke dit bidrag, skriver du hvilket formål du ønsker at donere til.