Navigation af visninger

Begivenhed Views Navigation

I dag

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Efter gudstjenesten er der kirkekaffe i menighedshuset.

Fælles sogneudflugt

Turen går i år til Ishøj Strandpark, Vejleå kirke, andelslandsbyen Lillesyd og Vallø Slotspark.

200 kr.

25 års jubilæum

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Den 1. august 2023 har kirkegængere i Højby kunnet glæde sig over Lene Søndergaards orgelspil i 25 år! Kom og ønsk Lene tillykke med jubilæet søndag d. 13. august.

Friluftsgudstjeneste

Kirkegårdshaven Klintevej 24, Nykøbing Sj, Danmark

I år er den fælles friluftsgudstjeneste rykket helt ind i byens natur, på kirkegårdens plæne, der som regel er omgivet af blomster i august.

Konfirmandtilmelding 2024

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Nye konfirmander tilmeldes søndag d. 27. august.

Først fejrer vi gudstjeneste sammen kl. 10.30, og så er der indskrivning af nye konfirmander i kirkens tårnrum. Konfirmationsforberedelsen begynder i ugen efter: Henholdsvis tirsdag den 29. august og torsdag den 31. august efter skoletid.

Høstgudstjeneste – Louise Buch Jensen

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Den årlige høstgudstjeneste i menighedshuset.

Søndag 10. september kl. 10.30 fejrer vi, at årets høst er kommet i hus. Ved gudstjenesten medvirker Inger Helth på tværfløjte.

Herefter byder menighedsrådet på frokost samt øl og vand i menighedshuset.

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Arundhati Roy: De små tings gud.
En tragisk og underfundig fortælling om en indisk families skæbne i et land, hvor engelsk aristokrati, en spirende kamp for et bedre liv og det traditionelle kastesystem skaber kaos.

Odsherred Kirkemusik Festival 2023

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Igen i år afholdes kirkemusikfestival, hvor der i Odsherreds kirker er en vifte af arrangementer. I Højby kirke præsenterer vi ensemblet Zenobia.

Event Series Kirkekaffe

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Fælles kirkekaffe i menighedshuset efter gudstjenesten.

Alle er velkomne og der kræves ingen tilmelding.

Natkirke

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

En mørk fredag aften i november slår vi dørene op for et anderledes initiativ: Natkirke. Mellem kl. 21 og 23 er kirken åben. Her vil være lystænding, skriv en bøn, stilhed og musik samt afsluttende andagt, inden vi går til ro

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Chimamanda Ngozi Adichie: En halv gul sol.
Er historien om de to tvillingesøstre Olanna og Kainene, der under Biafra-krigen i Nigeria i 1960’erne vender hjem fra deres universitetsstudier i London.

Event Series Julen-2023

Ønskekoncert – vi synger julen ind

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Lørdag d. 9. december kl. 14 sidder organist Lene Søndergaard klar bag klaveret i kirken, så vi alle kan komme i julestemning. Vi tager fat på julens salmer og sange. Kom og ønsk din yndlingsjulesang. Efter sangen er menighedsrådet vært ved gløgg og småkager i våbenhuset

Julekoncert

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Der venter en opløftende og underholdende oplevelse med energi og udstråling.

Gudstjeneste Louise Buch Jensen

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Mads Galatius Hansen, trompet, medvirker på de kendte julesalmer. Velkommen til store og små!

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Charlotte Brontës: Jane Eyre Chimamanda Ngozi Adichie. Historien om den forældreløse Jane Eyre og den gådefulde Mr Rochester

Fællesforedrag for Lumsås-Odden-Højby sogne

Lumsås Sognegård Oddenvej 83, Lumsås, Nykøbing, Danmark

Fællesforedrag for Lumsås-Odden-Højby sogne. Foredrag ved Dr.phil. i historie Jon Gissel. Om Hagia Sophia, Den hellige Visdoms
Kirke.

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

OBS der er skrevet forkert dato i kirkebladet. Vi starter den 23. februar 2024.
Vi samles 5 fredage; vi skal rundt i kirke og på kirkegård, vi hører historier og laver kreative projekter. Vi får noget at spise undervejs, og vi slutter af med en lille andagt i kirken.

Friluftsgudstjeneste

12. søndag efter Trinitatis
Friluftsgudstjeneste mere info følger senere

Gudstjeneste Louise Buch Jensen

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Midfaste: 5. marts 2024 er det 250 år siden, komponisten C.E.F. Weyse blev født. Weyse er især kendt for sine melodier til Ingemanns morgen- og aftensalmer, fx "I østen stiger solen op" og "Der står et slot i vesterled" – samt melodierne til Grundtvigs "Den signede dag" og "Det er så yndigt at følges ad".

Vi fejrer Weyse ved gudstjenesten søndag d. 10. marts, hvor vi synger melodier af ham

Højby Kirke Bag Kirken 6, Højby, Danmark

Efter gudstjenesten er menighedsrådet vært til kirkekaffe.

Menighedshuset Bag Kirken 5, Højby, Danmark

Jean Ryhs: Langt over havet. Bogen er en selvstændig videreførelse af Charlotte Brontës "Jane Eyre" og bringer sin helt egen tolkning og kritik af denne.