Fællesarrangementer

2. Fællesarrangementer

Arvegods – giv visdom videre

Lumsås Sognegård Oddenvej 83, Lumsås, Nykøbing, Danmark

Kom og opdag, hvad der ligger af værdifulde erfaringer i dine gemmer – og i kirken.

Fælles sogneudflugt

Turen går i år til Ishøj Strandpark, Vejleå kirke, andelslandsbyen Lillesyd og Vallø Slotspark.

200 kr.

Friluftsgudstjeneste

Kirkegårdshaven Klintevej 24, Nykøbing Sj, Danmark

I år er den fælles friluftsgudstjeneste rykket helt ind i byens natur, på kirkegårdens plæne, der som regel er omgivet af blomster i august.

Odsherred Kirkemusik Festival 2023

Igen i år afholdes kirkemusikfestival, hvor der i Odsherreds kirker er en vifte af arrangementer. I Højby kirke præsenterer vi ensemblet Zenobia.

Kirkefilm

Vig Bio Ravnsbjergvej 2, Vig, Danmark

Lørdag 6. april kl. 13 vises årets kirkefilm i Vig Bio med efterfølgende kaffe/kage og debat. I år er valget faldet på en aktuel britisk film: "The Old Oak"

Pilgrimsvandring

Højby sogn har en særlig beliggenhed med vand til tre sider. Dét er temaet for tre pilgrimsvandringer i foråret: Vi vandrer fra Højby kirke og til havet mod hhv. Sejerøbugten, Kattegat og Isefjorden. Vandringerne giver plads til refleksion og fordybelse.

Sommer-familiekirke

Hver onsdag i skolernes sommerferie vil der være sommer-familiekirke et sted i Odsherred.