Højby Kirke

3. Højby Kirke
Begivenheder at this sted

Pilgrimsvandring

Højby sogn har en særlig beliggenhed med vand til tre sider. Dét er temaet for tre pilgrimsvandringer i foråret: Vi vandrer fra Højby kirke og til havet mod hhv. Sejerøbugten, Kattegat og Isefjorden. Vandringerne giver plads til refleksion og fordybelse.

4. søndag efter Påske
For at blive konfirmeret skal man være døbt, og man skal gå til konfirmationsforberedelse. Nogle kalder det ”at gå til præst”.

Kristi Himmelfartsdag

Kristi Himmelfartsdag

Gudstjeneste Louise Buch Jensen

Anden Pinsedag
20. maj rykker vi gudstjenesten ud af kirken og ned til plænen bag menighedshuset ned mod Højby Sø. Efter gudstjenesten byder menighedsrådet byder på sandwich, øl og vand. Tilmelding er ikke nødvendig.

Koncert med ”East of Erin” – Irsk folkemusik

East of Erin spiller sange og melodier fra den grønne ø – Irland. Vi skal præsenteres for et par legendariske kærlighedsballader, ‘Soldier Songs’ og folksongs som giver en alsidig og varm introduktion til den stærke musikalske ånd, der er et af de største kendetegn i den irske historie og kultur.

Sommer-familiekirke

Hver onsdag i skolernes sommerferie vil der være sommer-familiekirke et sted i Odsherred.

4. søndag efter Påske

Kristi himmelfart